onsdag den 3. juli 2013

UNKNOWN RINGS

Når det kommer til ringe, er jeg sandsynligvis modsat de fleste andre piger i min alder. Store ringe, men kæmpe diamanter, bling-bling og massere af farver er slet ikke mig. Jeg har istedet altid haft en stor kærlighed for simple ringe - gerne så små og enkelte som muligt. 

Den første af de tre ringe jeg erhvervede mig var min snoede ring fra en lille butik i Odense gågade som hedder Museums kopi smykker. Alle deres smykker er lavet af sølv, guld og bronze som er fundet i både Danmark og England blandt andet, det er altså materialer fra fortiden, hvilket jeg synes giver lidt ekstra til smykket. Min ring er specielt lavet af to grunde; 1. mine fingre er så tynde, så de fleste smykke forretninger ikke har forlavet modellerne i min størrelse. 2. Jeg har altid ønsket at have noget på min krop, enten en tatovering eller et smykke eller noget i den dur, som kunne minde mig om min mor. Da jeg er nåleskræk og ikke lige pt. kunne forstille mig at skulle under nålen, så måtte jeg finde en anden måde. Jeg har altid været ret vild med min mors ring, og besluttede derfor at det skulle være vores "forbindelse" til hinanden (lyder måske i andres øre ret latterligt og mærkeligt). Så derfor ønskede jeg min ring, så tæt på min mors ring som muligt. I alt måtte jeg punge 450 kr ud for ringen, speciel lavet og speciel størelse. Egentlig fin pris.

De andre to ringe er ret nye, de er købt i en butik som hedder Messages. Jeg har endnu ikke fundet ud af hvem kunstneren er bag disse to skønheder, men det er egentlig også for mig lige meget. Jeg så begge to første gang på Jane Kønigs hjemmeside, her kaldes den store for "V ring" og den lille "kuglering". Jeg har længe gået og overvejet om jeg skulle købe begge to, men kom så småt væk fra det igen (hvorfor ved jeg ikke?). Så da jeg så begge to (bare i fake) hos Messages måtte jeg simpelhen købe dem. Prisen for kugleringen var 70 kr. og V ringen kostede 100 kr. Når de en dag begynder at smitte af og blive grime, er jeg nu helt sikker på at jeg der vil tyde til Jane Kønigs versioner. End til da, vil jeg nyde deres smukke skønhed sikkert placeret på mine hænder. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med feedback, det er den eneste måde at jeg kan ændre på tingene. Al feedback modtages med kyshånd.